Wednesday, June 10, 2009

KENYATAAN AWANG ADEK HANYA BERSIFAT MERAIH UNDI DI prk MANEK URAI

Dato' Awang Adek, Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan sebelum ini telah membuat satu kenyatan di dalam akhbar Sinar Harian berhubung dengan AJK PAS Pusat tiada dari kalangan pimpinan PAS kelantan.

Dalam kenyataannya, beliau berkata "bahawa pimpinan PAS Kelantan ditolak kerana dalam pemilihan jawatankuasa di Mukatamar Tahunan PAS Pusat Ke 55 yang berlansung di Shah Alam baru-baru ini baik pemilihan tertinggi mahu pun peringkat ahli jawatankuasa, tiada seorang pun dari kepimpinan kelantan yang dapat merebut kerusi tersebut. Ini membuktikan ahli PAS sendiri tidak berminat dengan kepimpianan dari Kelantan, tambahnya lagi".

Sebenarnya Awang Adek dan kepimpinan UMNO Kelantan tiada modal untuk di utarakan dalam merancang gerak kerja dalam melaksanakan PRK sesi ini terutama yang akan berlaku di Kelantan pada 14 Julai depan.

Rakyat Kelantan sudah muak dengan karenah pemimpin UMNO bermula dari jawatan Presiden UMNO sampailah kepada ahli yang serendah-rendahnya.

Pemimpin UMNO masih lagi menggunakan cara lama untuk memikat dan manambat hati pengundi terutamanya dalam PRK Manek Urai. Kalau sebelum ini, nak tengok muka pemimpin UMNO menanya khabar orang kampung, tapi akhir-akhir ini kita boleh lihat, pemimpin UMNo sanggup turun bersama masyarakat kampung untuk meraih simpati daripada masyarakat kampung. Ada yang sanggup makan ala kadar saje, ada yang sanggup turun ke masjid-masjid dan surau-surau walaupun diri sendiri tak pernah jenguk tempat tersebut, ada yang sanggup turun ke kebun-kebun getah untuk menoreh getah bersama penduduk kampung dan banyak lagi sandiwara lapok yang dilakukan oleh pemimpin UMNO yang bangsat ini.

Sebelum ini Pakatan Rakyat telah memenangi 5 daripada 6 kerusi sesi pilihanraya kecil bagi selepas pilihanraya umum yang lalu.

Kerusi DUN Manek Urai menjadi paksi utama bagi menutup malu yang tercalar dalam kekalahan yang menimpa parti korup ini. Mungkin UMNO merasakan advantage kerana pengalaman pilihanraya umum tahun 2004 UMNO telah menang tipis di DUN Manek Urai.

Rakyat Manek Urai tidak akan mengulanginya lagi pada prk kali ini kerana janji rakyat Manek Urai kepada Allahyarham Poksu Weil supaya tidak akan bagi UMNO bertapak kembali di DUN Manek Urai.

Oleh yang demikian, sama-samalah kita menggemblin tenaga, besatu hati dalam wadah perjuangan Islam. Sama-sama menguburkan UMNO di DUN Manek Urai.

No comments: