Sunday, February 14, 2010

Kunjungan Pemuda Kawasan Tumpat


Pada 13/02/2010, Dewan Pemuda Pas Kawasan Tumpat (DPPKT) telah mengadakan kunjungan ke Dun Kelaboran untuk bertemu mata dengan ajk Pemuda Pas Dun Kelaboran.  Majlis tersebut telah diadakan di Pejabat Khidmat Masyarakat Adun Kelaboran pada pukul 9.30 malam yang turut dihadiri oleh YB Mohd Zaki Hj Ibrahim, Adun Kelaboran.

Majlis dimulakan dengan ucapan saudara Mohd. Abd Rashid Yah selaku Ketua Pemuda Dun Kelaboran yang bertindak sebagai pengerusi majlis pada malam tersebut yang mengalu-alukan kedatangan rombongan DPPKT yang diketuai oleh Haji Rosli Abdullah selaku Ketua DPPKT sendiri.

Kemudian ajk Pemuda Dun Kelaboran diberikan taklimat mengenai program yang akan dilaksanakan oleh saudara Kamazelan Abu Talib selaku Setiausaha DPPKT. Beliau memberikan taklimat mengenai program-program yang anjuran DPPKT khususnya program Belia Cakno Masyarakat yang diwajibkan kepada setiap dun untuk dilaksanakan oleh Pemuda Dun.

Seterusnya majlis mendengar amanah yang disampaikan oleh Haji Rosli Abdullah selaku Ketua Pemuda Kawasan yang telah menyentuh mengenai peranan yang perlu dimainkan oleh pemuda terutamanya untuk menarik sokongan golongan muda. Beliau mengingatkan bahawa pemuda perlu mempunyai inisiatif sendiri dalam menjalankan aktiviti berdasarkan keadaan setempat. Pemuda juga perlu menjalankan tugas amal maa’ruf dengan lebih serius lagi kerana gejala sosial yang semakin berleluasa sekarang ini.

Akhirnya majlis menjemput YB Mohd Zaki Hj Ibrahim untuk memberikan tausyiah kepada para pemuda. Beliau mengingatkan para pemuda untuk memainkan peranan yang lebih aktif untuk menarik golongan muda. Pemuda Dun juga perlu menambah keahlian dikalangan para pemuda yang mempunyai kepakaran tertentu bagi melicinkan lagi gerak kerja kepemudaan. Beliau juga mengharapkan tunjuk ajar DPPKT kepada Pemuda Dun Kelaboran kerana DPPKT mempunyai ajk yang berpengalaman dalam kepemudaan.

Ini adalah dun yang kedua dilawati secara rasmi selepas Dun Pengkalan Kubor baru-baru ini.  


No comments: